GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

  1. Svenska
  2. العربية

Nya aktörer på väg till Grand Samarkand

Verksamheterna på Grand Samarkand har drabbats hårt under pandemin. Men enligt centrumchefen Mats Jäderberg börjar läget bli bättre och fler aktörer är på väg in.
– Vi kommer att fylla upp de tomma lokalerna, säger han.
Växjö • Publicerad 27 juni 2021
Foto: Oscar Appelgren

Förra veckan gick butikskedjan Zizzi, med en prisad butik på Grand Samarkand, i konkurs och det är oklart vad som kommer hända med kedjans butiker. Tidigare i år stängde Lyko sin butik på Grand Samarkand och nu bekräftar Indiska att de inte väljer att förnya sitt hyreskontrakt i köpcentrumet. Därmed kommer minst två butikslokaler stå tomma i sommar.

– Vi har nya aktörer på gång som vi kan presentera efter sommaren. Vi kommer att fylla upp de tomma lokalerna, säger Mats Jäderberg, centrumchef på Grand Samarkand.

När Indiska lämnar Grand Samarkand den 31 juli kommer lokalen att ställas om för en ny hyresgäst.

– Vi kan inte gå ut och berätta vilka butiker som öppnar riktigt än, säger Mats Jäderberg.

Hur har intresset för att etablera sig på Grand Samarkand förändrats under pandemin?

– Det är fortfarande stort intresse men det är ett helt annat läge nu jämfört med innan pandemin. Många kedjor ligger lågt och avvaktar till hösten med beslut om hur man ska utveckla och expandera eller om man ska avvakta.

”Det är fortfarande stort intresse men det är ett helt annat läge nu jämfört med innan pandemin”
Mats Jäderberg, centrumchef på Grand Samarkand.
Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar mosaik.vxonews med journalistik Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.