Annons
  1. Svenska
  2. العربية

VXO Media kan vinna fint pris

Växjö • Publicerad 12 mars 2023
Daniel Rydström är ansvarig utgivare på VXO Media. Bilden är ett montage.
Daniel Rydström är ansvarig utgivare på VXO Media. Bilden är ett montage.Foto: Anders Bergön

För femte gången på sex år är VXO Media nominerat för sina digitala satsningar. Bolaget har varumärken som VXOnews, Magazinet, MeraNäringsliv, Minhockey, Minboll, MeraAlvesta, MeraLjungby, VXOweek och Mosaik är nominerat i kategorin Årets digitala satsning i tävlingen Årets gratistidning.

"Med både bredd och spets når VXO Media ut till en bred målgrupp och med nischat innehåll lyckas man även få betalande webprenumeranter" står det i juryns motivering.

Annons

– Det känns fantastiskt att vi fortsätter att uppmärksammas för vår journalistik, både lokalt och nationellt. Det är många som tar del av vårt innehåll på våra olika sajter och att nomineras för hela vår portfölj av sajter känns väldigt roligt, säger Daniel Rydström, chefredaktör och ansvarig utgivare på VXO Media.

Specialsajterna Minhockey, Minboll, MeraNäringsliv MeraAlvesta och MeraLjungby drivs i samarbete med Smålandsposten. Syftet med sajterna är att erbjuda ännu mer lokal journalistik.

Tidigare har den öppna nyhetssajten VXOnews nominerats till Årets lokalsajt vid fyra tillfällen.

Det är branschorganisationen Gratistidningarnas Förening som har instiftat priset Årets gratistidning som ett incitament för utveckling och förnyelse hos landets gratistidningar. Priset som delas ut i en rad olika kategorier delas varje år ut under en branschdag med mingel och föredrag. Den 31 mars presenteras vinnarna i de olika kategorierna.

Här saknas innehåll

Oscar AppelgrenSkicka e-post
Så här jobbar Mosaik Vxonews med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons